Szafera otwarta od najbliższego piątku

W najbliższy piątek otwarta dla ruchu zostanie ulica Szafera. Choć będzie to ciągle plac budowy, a procedury odbiorowe dopiero się rozpoczną, to możliwość przejazdu nową jezdnią będzie dużym ułatwieniem dla kierowców. Ze zmianami muszą się także liczyć pasażerowie linii 75 i 521.

Otoczenie w tej części Szczecina zmieniło się diametralnie. Powstało nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Wykonawca nadal będzie prowadził prace porządkowe oraz rozpoczną się procesy odbiorowe, próby techniczne elementów podstacji i przejazd techniczny tramwaju. Dopiero za kilka tygodni rozpocznie się końcowy odbiór inwestycji oraz proces uzyskania pozwolenia na użytkowanie. To oznacza, że tramwajem po nowym torowisku pojedziemy pod koniec roku.

W związku z zakończeniem prac budowlanych przy przebudowie ul. Szafera od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego z dniem 20.08.2021 (dla linii nocnych od nocy 20/21.08.2021) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75 i 521.

  • Autobusy linii 75 i 521 kursować będą na tymczasowej trasie Dworzec Główny – Szafera (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicą Zawadzkiego do ulicy Szafera. Na trasie uruchomione zostaną następujące przystanki:
    • „Zawadzkiego” – po południowej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków,
    • „Arena Szczecin” – na ul. Szafera po zachodniej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków, zlokalizowany na torowisku tramwajowym,
    •  „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym, będący przystankiem dla wysiadających dla linii 75 i 521,
    •  „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym w kierunku centrum, będący przystankiem początkowym dla linii 75 i 521.
  • Linie 75 i 521 będą kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy.
  • Likwidacji ulegną tymczasowe przystanki „Romera”, „Romera Szkoła” i „Marlicza”.

O INWESTYCJI

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.