Rok robót na ulicy Szafera za nami
Jedna z największych inwestycji, kompleksowo zmieniająca standardy przemieszczania się wszystkich uczestników ruchu drogowego, widoczna jest już w całej swojej okazałości.
Przed nami między innymi rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i dalsze prace w budynku podstacji. Intensywne roboty prowadzone są szczególnie w rejonie przyszłej pętli.
Przebudowa ulicy Szafera trwa już rok. W tym czasie pojawiły się już nowe jezdnie, chodniki i torowisko. Na pętli trwa montaż żelbetowych płyt EPT oraz krawężników peronowych. Oprócz tego intensywnie pracują brukarze, widać ich szczególnie w rejonie przyszłego parkingu. W budynku podstacji pojawiły się już drzwi i okna trwają prace instalacyjne oraz montaż elewacji z płyt HPL. Niebawem widoczne będzie także przyszłe oświetlenie tej części inwestycji.
W rejonie ulic Romera i Szerokiej roboty prowadzone są w ramach kanalizacji deszczowej oraz wodociągu. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie montażu słupów trakcyjnych i zbiorników prefabrykowanych.
O INWESTYCJI
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
- Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
- Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
- Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
- Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
- Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
- Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
- Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
- Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.