Nowa hala dla tramwajów

Spółka Tramwaje Szczecińskie może już korzystać z pierwszej zmodernizowanej hali w zajezdni tramwajowej w al. Wojska Polskiego.

Przed południem we wtorek 12 maja pierwsze tramwaje wjechały do wyremontowanego obiektu, z którego po raz pierwszy w godzinach popołudniowego szczytu wyruszyły w trasy.

 

Firma ZUE SA z Krakowa będąca generalnym wykonawcą modernizacji zajezdni przekazała do eksploatacji pierwszą zmodernizowaną halę. Obecnie do dyspozycji spółki Tramwaje Szczecińskiego jest pięć torów w odrestaurowanym zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków obiekcie.

W ciągu najbliższych dni do dyspozycji obsługi zajezdni będzie także przebudowany tor objazdowy.

Wraz z udostępnieniem tej części zajezdni prace będą modernizacyjne rozpoczynają się w kolejnej hali. Z eksploatacji wyłączonych zostanie kolejnych pięć torów (o numerach 7 – 11). Prace potrwają około dwóch miesięcy.

W tym etapie odrestaurowana będzie ta część obiektu a także wymieniona sieć trakcyjna oraz torowisko.

 

W związku z przystąpieniem do kolejnego etapu przebudowy i ponownym brakiem możliwości wyjazdu z zajezdni w stronę Głębokiego zmieniona zostanie organizacja pracy zajezdni. Od 13 maja część porannych kursów wyjazdowych na trasie Spacerowa – Głębokie realizowana będzie ponownie przez zastępczą komunikację autobusową. Zmiany dotyczą kursów z przystanku Spacerowa o godz. 4:51, 5:06, 5:21, 5:36 (dni powszednie) oraz o godz. 5:09 i 5:29 (pozostałe dni). Kursy tramwajów linii 1 i 9  z pętli Głębokie będą realizowane bez zmian.

Modernizacja zajezdni Pogodno zakończy się jesienią.  W ramach inwestycji zajezdnia jest gruntownie przebudowywana i dostosowywana  do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Dobudowywany jest nowy dwudziesty pierwszy tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego. Wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane: łącznie zmodernizowanych zostanie 5 750 metrów toru pojedynczego. Część torów zyska nowe funkcje. : np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych. Jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej. Miejsce na to urządzenie już zostało przygotowane.

Wykonawca poza wykonaniem prac budowlanych musi także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru). Zakres przebudowy obejmuje także prace rekonstrukcyjne wraz z przebudową i rozbudową istniejących budynków będących w większości pod opieką konserwatorską. Nowością będzie wybudowanie wiaty odstawczej o wymiarach ok. 62 x 96 m..

Wartość tego zadania wynosi 135 300 000 zł brutto. Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku.

Zadanie to jest elementem realizowanego przez Miasto Szczecin projektu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”. Wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 zł (brutto) z czego dofinansowanie wynosi 131 170 000 zł (netto).

tram tram tram tram
Data publikacji: 2015-05-13
pozostałe wpisy

Uwaga, ta strona używa COOKIES.

Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.