Umowa na nowy tramwaj

Pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie złożą niskopodłogowy tramwaj Moderus Beta, do którego konstrukcję i części dostarczy firma z Poznania.

Umowę z firmą Modertrans Poznań sp. z o.o. na dostarczenie elementów i podzespołów do pojazdu w obecności Prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, podpisali we wtorek 11 marca Prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak i Prezes firmy Modertrans Andrzej Bręczewski.

Elementy tramwaju muszą być dostarczone do Szczecina nie później niż 60 dni od dnia podpisania umowy. Następnie rozpocznie się montaż pojazdu, który docelowo trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.

Będzie to pierwszy w Szczecinie tramwaj z częściowo niską podłogą. Oznacza to, że środkowa część tramwaju zostanie dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa.

Na dodatek tramwaj zostanie złożony w warsztatach przy ul. Klonowica. Pod nadzorem producenta wykonają go pracownicy szczecińskiej spółki.

Będzie to pojazd jednobryłowy (tak jak niskopodłogowe Pesy) o długości 28,25 m. Dla porównania Swingi maja odpowiedni 30,12 m i 31,82 m. długości

Moderusem Beta jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób – 62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej. Tramwaj będzie pomalowany zgodnie z obowiązującą w Szczecinie kolorystyką Floating Garden. Wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu.

Spółka Tramwaje Szczecin ma już doświadczenie w samodzielnym montażu pojazdów. Po Szczecinie kursuje już 14 wagonów Moderus Alfa (połączonych w 7 składów), które zostały złożone od podstaw  w warsztatach przy ul. Klonowica na bazie starych tramwajów 105 N. Pudła do tych wagonów także dostarczyła firma z Poznania.  Wagony trafiły do zajezdni przy ul. Wiszesława – kursują m.in. na liniach 5 czy 11. Są to jednak wagony w całości wysokopodłogowe.

Koszt pojazdu z częściowo obniżoną podłogą to 3,6 miliona złotych netto (4,5 mln brutto). Na taką kwotę opiewała oferta złożona przez producenta w przetargu nieograniczonym. 

Data publikacji: 2014-03-11
pozostałe wpisy

Uwaga, ta strona używa COOKIES.

Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.